W toku studiów uczestnik nabywa niezbędnych kompetencji do prowadzenia kontroli zarządczej w jednostkach sektora publicznego. W ramach studiów z zakresu kontroli zarządczej słuchacz nabywa kompetencji rozumienia i identyfikowania celów organizacji, oceniania specyfiki ryzyka charakterystycznego dla otoczenia, w którym działa instytucja publiczna, wskazywania zewnętrznych uregulowań oraz identyfikowania różnych potrzeb reprezentowanych przez interesariuszy. Po ukończeniu studiów absolwent uzyskuje niezbędne kompetencje do prowadzenia kontroli zarządczej w JSFP.
Główne cele kształcenia:
- Przedstawienie problematyki praktycznego zastosowania standardów kontroli zarządczej przez jednostki sektora publicznego. Kształcenie profesjonalnych kadr zajmujących się zarządzaniem w organizacjach publicznych.
- Przekazanie teoretycznych podstaw i praktycznych rozwiązań z zakresu procesów zarządzania jednostkami sektora finansów publicznych.
- Przekazanie wiedzy praktycznej z zakresu zarządzania publicznego.
- Podwyższenie indywidualnych kompetencji słuchaczy polegających na zarządzaniu organizacjami publicznymi w sposób efektywny, skuteczny, oszczędny
Studia doskonalące. Absolwent uzyska kwalifikacje w zakresie organizowania kontroli zarządczej w jednostkach sektora finansów publicznych. Absolwent uzyskuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.