Głównym celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w różnego rodzaju wiedzę i umiejętności z zakresu zarządzania instytucjami sfery bezpieczeństwa i porządku publicznego potrzebną w pracy osób kierujących tymi instytucjami na różnych szczeblach. Słuchacze po ukończeniu studiów mają aktualną wiedzę w dziedzinie zarządzania w służbach sfery porządku i bezpieczeństwa.
Zajęcia prowadzą profesorowie i wykładowcy Uniwersytetu Jagiellońskiego, a także przedstawiciele jednostek sfery porządku i bezpieczeństwa publicznego, posiadający wysokie kwalifikacje i udokumentowany dorobek praktyczny z zakresu zarządzania w tego typu instytucjach.
Studia są przeznaczone dla zajmujących stanowiska kierownicze w jednostkach Policji, Straży Miejskich, Straży Granicznej, Straży Pożarnej i innych instytucjach tego typu oraz dla kandydatów na te stanowiska.
Studia doskonalące. Uczestnik studiów zdobywa kwalifikacje potrzebne do zarządzania w organizacjach sfery porządku i bezpieczeństwa. Uzyskane kwalifikacje pozwolą na sprawne zarządzanie ludźmi, zasobami materialnymi oraz wszelkimi procesami zachodzącymi w organizacji z wykorzystaniem najbardziej aktualnej wiedzy z różnych obszarów zarządzania i zarządzania publicznego. Absolwent uzyskuje świdectwo ukończenia studiów podyplomowych.