Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Oferta studiów

Oferta Wydziału Oferta Wydziału

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej

Rok rozpoczęcia edycji
2024/2025
Wydział
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Jednostka prowadząca studia
Instytut Spraw Publicznych
Nazwa studiów podyplomowych
Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej
Opłata za studia podyplomowe
4 900 zł
Adres
ul. prof. S. Łojasiewicza 4, 30-348 Kraków
Telefon
12 664 55 85
Godziny przyjęć w sekretariacie
poniedziałek - czwartek: 9.30:00 - 13:30
Liczba semestrów
2
Język wykładowy
polski
Wymagania wstępne
dyplom licencjata i/lub magistra na dowolnym kierunku
Rekrutacja
Karta studiów podyplomowych "Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej " zostanie opublikowana w systemie IRK w późniejszym terminie.
dokonanie zgłoszenia/dostarczenie dokumentów
Limit przyjęć
min. 16 osób maks. 60 osób
Początek studiów
26 października 2024 r.
Opis studiów

"Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej mają na celu doskonalenie kompetencji menedżerskich oraz umiejętności w zakresie zarządzania szkołami wyższymi i innymi instytucjami szkolnictwa wyższego (instytuty badawcze, jednostki finansujące badania itp.), a w szczególności zarządzania procesami i projektami. Studia są przeznaczone dla menedżerów wszystkich szczebli zarządzania, kierowników zespołów, liderów oraz pracowników zajmujących samodzielne oraz specjalistyczne stanowiska w strukturach instytucji szkolnictwa wyższego. Po ukończeniu studiów podyplomowych absolwent będzie wyposażony w niezbędną wiedzę i umiejętności predestynujące go do pełnienia ról menedżera, lidera zespołów oraz lidera zmiany na poziomie strategicznym - najwyższego szczebla zarządzania oraz poziomie operacyjnym - szczebla średniego i liniowego. Studia wpisują się w ideę kształcenia ustawicznego, pozwolą na aktualizację wiedzy o najnowsze koncepcje w zakresie zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego w Polsce i na świecie. 

Plan studiów skonstruowany jest w taki sposób, że absolwent zrozumie kontekst zarządzania szkołą wyższą oraz innych instytucji szkolnictwa wyższego (polityka publiczna, uwarunkowania ekonomiczne, prawne, technologiczne i społeczne), nowoczesne koncepcje zarządzania strategicznego, procesami i projektami (zasady, metody, techniki, narzędzia), istotę zmiany organizacyjnej oraz ideę nieustannego doskonalenia, również w kontekście realizacji celów zrównoważonego rozwoju. Słuchacz zapoznaje się również w podstawami automatyzacji, robotyzacji oraz wykorzystania AI w zarządzaniu organizacją. Absolwent będzie potrafił zaprojektować i zaplanować zmianę, skutecznie ją wdrożyć poprzez wybór odpowiednich koncepcji, metod i narzędzi, monitorować i kontrolować wyniki oraz nieustannie doskonalić działanie organizacji i procesów. Ponadto będzie posiadał umiejętności skutecznego komunikowania się, pracy w zespole oraz właściwego motywowania zarówno samego siebie jak i członków zespołu do lepszej, bardziej efektywnej pracy. W programie uwzględniono przedmioty rozwijające kompetencje przywódcze, zarządzania zespołami i umiejętność kreatywnego myślenia. Student może wybrać jedną z dwóch specjalności: Lean Management i zarządzanie procesami - Menedżer procesu lub Zarządzanie programami i projektami - Menedżer projektu. 
Kształcenie na studiach podyplomowych Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej wpisuje się w misję oraz strategię Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Wydziału Zarządzania i Komunikacji Społecznej poprzez dbanie o najwyższy poziom kształcenia, dostosowanie programu kształcenia do zmieniających się potrzeb otoczenia społeczno-gospodarczego i oczekiwań słuchaczy, a także poprzez uwzględnienie w programie kształcenia zagadnień dotyczących najważniejszych problemów współczesnych uczelni i propozycji ich rozwiązywania. Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej będą prowadzone przez nauczycieli akademickich z Uniwersytetu Jagiellońskiego, którzy są jednocześnie praktykami w obszarze zarządzania szkołą wyższą, a w szczególności zarządzania procesami i projektami, oraz przez praktyków - specjalistów pracujących w sektorze szkół wyższych. Odpowiednio dobrana kadra jest gwarancją wysokiej jakości kształcenia oraz zapewni aktualność przekazywanej wiedzy zarówno w wymiarze akademickim jak i praktycznym. Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej są studiami oryginalnymi i jednostkowymi w skali Uniwersytetu oraz całego kraju. Stanowią formę realizacji trzeciej misji uniwersytetu, pozwalają na przekazanie wyników wieloletnich badań naukowych oraz doświadczeń praktycznych w celu podnoszenia kwalifikacji kadr zatrudnionych w szkołach wyższych oraz innych instytucji szkolnictwa wyższego."
Terminy zajęć
soboty i niedziele, w godzinach od 9.00 do 17.00
Punkty ECTS
30
Kierownik studiów
dr hab. Justyna Maciąg, prof. UJ
Kwalifikacje uzyskane przez uczestnika

Uczestnik studiów podyplomowych Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej uzyska unikatowe kwalifikacje pozwalające na pracę w charakterze menedżera, konsultanta, specjalisty w zakresie systemów zarządzania zgodnych z koncepcją zarządzania procesami i lean management oraz zarządzania projektami.
Absolwent będzie wyposażony w niezbędną wiedzę i umiejętności predestynujące go do pełnienia ról menedżera Procesu/Projektu (w zależności od wybranej specjalności)
oraz lidera zespołów usprawniających i projektowych  w szkołach wyższych i innych instytucjach szkolnictwa wyższego (w zależności od wybranej specjalności).
Absolwent pozna i zrozumie instrumenty (zasady, metody, techniki, narzędzia) stosowane w organizacjach zarządzanych zgodnie z koncepcją zarządzania procesowego, lean management oraz projektowego oraz będzie umiał je dobrać w taki sposób, aby organizacja osiągnęła założone cele. Ponadto będzie posiadał umiejętności pracy z narzędziami informatycznymi w wybranych zakresach, skutecznego komunikowania się, pracy w zespole oraz właściwego motywowania zarówno samego siebie jak i członków zespołu do lepszej, bardziej efektywnej pracy.
Absolwent otrzymuje świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.