Rekrutacja na studia skierowana jest do grupy docelowej określonej w regulaminie rekrutacji.
Uczestnikami studiów podyplomowych mogą być jedynie osoby, które spełniają łącznie wszystkie poniższe warunki:
1. są zatrudnionymi w sektorze biomedycznym:
- pracownikami podmiotów leczniczych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub
- osobami wykonującymi zawód medyczny lub
- osobami zatrudnionymi w przedsiębiorstwach o profilu farmaceutycznym, wyrobów medycznych, rozwiązań IT dla sektora ochrony zdrowia, badań klinicznych, biotechnologicznym, niezależnie od formy zatrudnienia lub
- pracownikami uczelni wyższych o profilu biomedycznym lub
- pracownikami administracji systemu ochrony zdrowia i obszaru zdrowia publicznego, z wyłączeniem pracowników Agencji Badań Medycznych;
2. są absolwentami studiów I lub II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, którzy samodzielnie zadeklarowali chęć uczestniczenia w studiach podyplomowych;
3. są osobami, które dobrowolnie zadeklarowały chęć uczestnictwa w studiach podyplomowych, tzn. nie mogą być delegowane przez pracodawcę do uczestnictwa w studiach;
4. są osobami, których doświadczenie zawodowe wynosi minimum jeden rok;
5. są osobami, które zostały zrekrutowane przez organizatora studiów w oparciu o przyjęty przez niego regulamin rekrutacji oraz złożone przez kandydata CV.
Liczba uczestników studiów z danej jednostki organizacyjnej/przedsiębiorstwa nie może przekroczyć 20% danej edycji studiów podyplomowych Rekrutacja na studia odbywa się za pomocą formularza zgłoszeniowego składanego w elektronicznym systemie rekrutacji kandydatów na studia IRK.
Warunki rekrutacji określone zostały w Regulaminie rekrutacji.
Celem autorskiego programu studiów podyplomowych jest nabycie, przez osoby zaangażowane w proces uczenia i oceniania studentów kierunków medycznych w warunkach centrum symulacji medycznej, wiedzy i umiejętności niezbędnej do
skutecznego prowadzenia zajęć metodą symulacji medycznej oraz organizacji i przygotowywania egzaminów testowych. Podczas studiów ich uczestnicy zapoznają się z najnowszymi teoriami neurobiologów, psychologów poznawczych i pedagogów dotyczącymi metod wspierania procesu uczenia się i nabywania kompetencji. Poznają organizację pracy centrum symulacji oraz zasady przygotowania i realizacji symulowanych scenariuszy klinicznych. W warunkach nowoczesnego centrum symulacji medycznej poprowadzą symulowane scenariusze i debriefingi. Zapoznają się także ze specyfiką pracy z pacjentami symulowanymi. Dowiedzą się jak prowadzić zajęcia rozwijające u studentów umiejętności zarówno techniczne jaki społeczne i poznawcze (świadomość sytuacyjna, podejmowanie decyzji, kierowanie zespołem, komunikacja). Moduł dotyczący tematyki oceny postępów studenta pozwoli opanować zagadnienia związane z przygotowaniem i prowadzeniem w warunkach symulacyjnych Obiektywnych Standaryzowanych Egzaminów Klinicznych (OSCE) oraz pisaniem i oceną jakości pytań testowych.
Studia realizowane są w ramach Projektu nr 2023/ABM/06/00004 pn. „Innowacje w edukacji i praktyce medycznej (InnoWMed) – Podnoszenie kompetencji kadr medycznych w zakresie edukacji, medycyny translacyjnej, technik obliczeniowych, technik wizualizacji 3D z elementami Sztucznej Inteligencji”, finansowanego przez Agencję Badań Medycznych w ramach konkursu nr ABM/2023/6 na opracowanie i realizację autorskiego programu studiów podyplomowych z zakresu nauk biomedycznych.
Profil absolwenta nowego kierunku studiów podyplomowych "Edukacja medyczna w erze cyfrowej" będzie ukierunkowany na zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy w centrum symulacji medycznej. Kluczowe cechy i kompetencje, jakie posiądzie absolwent:
• Absolwenci będą posiadać wiedzę na temat współczesnych teorii opisujących proces uczenia się opartych o wyniki badań neuropsychologicznych, psychologii poznawczej i pedagogiki oraz umiejętność tworzenia środowiska wspierającego ten proces.
• Absolwenci będą potrafili skutecznie realizować cele uczenia się studentów w oparciu o zajęcia realizowane w centrum symulacji medycznej, w tym wykorzystujące symulowanych pacjentów oraz przygotowywać niezbędne do tego typu ćwiczeń materiały dydaktyczne.
• Absolwenci będą potrafili prowadzić ocenę kształtującą (debriefing) obejmującą zarówno umiejętności techniczne jak i umiejętności poznawcze i społeczne.
• Absolwenci będą potrafili przygotować narzędzia oceniające postępy studenta zarówno w zakresie wiedzy (egzaminy testowe) jak i umiejętności (obiektywne strukturyzowane egzaminy kliniczne).
• Program studiów kładzie nacisk na zrozumienie jak uczenie się przez doświadczanie może wspierać zapamiętywanie i nabywanie nowej wiedzy i umiejętności
• Absolwenci będą przygotowani do prowadzenia zajęć ze studentami kierunków medycznych w szczególności w warunkach centrum symulacji medycznej.
W rezultacie, absolwenci będą wysoce kwalifikowanymi specjalistami, zdolnymi do przygotowywania i prowadzenia skutecznych zajęć oraz prowadzenia oceny zarówno kształtującej jak i formatującej studentów kierunków medycznych.