Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Oferta studiów

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Psychologia edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym

Rok rozpoczęcia edycji
2022/2023
Jednostka prowadząca studia
Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego
Nazwa studiów podyplomowych
Psychologia edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym
Adres
ul. Wiślna 3 31-007 Kraków
Telefon
12 422 9493 (wew. 16), 506 006 071
Godziny przyjęć w sekretariacie
poniedziałek - piątek (10:00 - 14:00)
Liczba semestrów
3
Język wykładowy
polski
Wymagania wstępne

dyplom ukończenia studiów pierwszego i drugiego stopnia (łącznie) albo jednolitych studiów magisterskich na kierunku: psychologia lub psychologia stosowana

Rekrutacja
Preferencje w przyjęciu na studia będą miały osoby już zatrudnione w systemie oświaty lub też współpracujące z placówkami oświatowymi. Oprócz tego ranking kandydatów będzie stworzony w oparciu o kolejność zgłoszeń.
Limit przyjęć
min. 50 osób maks. 54 osób
Początek studiów
16 września 2023 r.
Opis studiów

Logo Ministerstwa Edukacji i Nauki

Studia podyplomowe "Psychologia edukacyjna z przygotowaniem pedagogicznym" mają na celu przygotowanie słuchaczy do profesjonalnej realizacji zadań psychologa w systemie edukacji i nabycie kwalifikacji zgodnych z standardem kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela, określonym w rozporządzeniu Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 25 lipca 2019 r. w sprawie standardu kształcenia przygotowującego do wykonywania zawodu nauczyciela (Dz.U. z 2021 r. poz. 890, z późn. zm.), zał. 1 – moduł F.

Celem studiów jest wyposażenie słuchaczy w najnowszą wiedzę z zakresu psychologii edukacyjnej oraz rozwinięcie umiejętności kompleksowego wspierania osób uczących się na każdym etapie rozwoju oraz uzyskanie kwalifikacji pedagogicznych niezbędnych do wykonywania zawodu nauczyciela psychologa. Studia pozwalają nabyć kompetencje służące realizacji zadań opiekuńczo-wychowawczych, dydaktycznych, diagnostycznych i terapeutycznych w przedszkolach, szkołach oraz placówkach systemu oświaty, w tym poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Ponadto studia podyplomowe przygotowują do pełnienia roli eksperta ds. wspierania rozwoju człowieka w toku edukacji formalnej i pozaformalnej z uwzględnieniem wdrażanych przez MEiN zasad edukacji włączającej, oceny funkcjonalnej oraz uniwersalnego projektowania. Program studiów i jego realizacja oparty jest na innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie kooperatywnego uczenia się i grupowego rozwiązywania problemów. Istotnym celem kształcenia jest również wymiana doświadczeń słuchaczy oraz przeprowadzenie grupowych projektów o charakterze diagnostycznym i wspomagającym pokazujących w działaniu zespołowy charakter pracy psychologa w edukacji.

Absolwenci zdobywają umiejętności w zakresie profesjonalnego realizowania zadań psychologa edukacji, w tym:

  • prowadzenia oceny funkcjonalnej,
  • wspierania nauczycieli i innych specjalistów w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej,
  • planowania i realizacji wsparcia edukacyjno-specjalistycznego,
  • prowadzenia działań profilaktycznych,
  • wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej (etap diagnozy specjalistycznej),
  • budowania kultury dostępności procesu nauczania – uczenia się,
  • współpracy z rodzicami w zakresie budowania środowiska sprzyjającego rozwojowi dzieci i uczniów.
Terminy zajęć
piątki 15:00 - 19:00, soboty 9:00 - 16:15
Punkty ECTS
45
Program studiów
Kierownik studiów
dr Jerzy Lackowski
Kwalifikacje uzyskane przez uczestnika

Absolwenci zdobywają umiejętności w zakresie profesjonalnego realizowania zadań psychologa w systemie oświaty, w tym:

  • prowadzenia oceny funkcjonalnej, wspierania nauczycieli i innych specjalistów w zakresie prowadzenia oceny funkcjonalnej, planowania i realizacji wsparcia edukacyjno-specjalistycznego,
  • prowadzenia działań profilaktycznych,
  • wykorzystania nowoczesnych narzędzi diagnostycznych w procesie oceny funkcjonalnej (etap diagnozy specjalistycznej),
  • budowania kultury dostępności procesu nauczania – uczenia się,
  • współpracy z rodzicami w zakresie budowania środowiska sprzyjającego rozwojowi dzieci i uczniów.

Absolwenci uzyskują świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.