Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Oferta studiów

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Edukacja medyczna w erze cyfrowej

Rok rozpoczęcia edycji
2024/2025
Jednostka prowadząca studia
Medyczne Centrum Kształcenia Podyplomowego Collegium Medicum
Nazwa studiów podyplomowych
Edukacja medyczna w erze cyfrowej
Adres
ul. Radziwiłłowska 4, 31-026 Kraków
Telefon
12 341 19 07
Godziny przyjęć w sekretariacie
od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00
Liczba semestrów
2
Język wykładowy
polski
Wymagania wstępne

Rekrutacja na studia  skierowana  jest do grupy docelowej określonej w regulaminie rekrutacji.
Uczestnikami studiów podyplomowych mogą być jedynie osoby, które spełniają łącznie wszystkie poniższe warunki:
1. są zatrudnionymi w sektorze biomedycznym:

  • pracownikami podmiotów leczniczych w rozumieniu ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej lub
  • osobami wykonującymi zawód medyczny lub
  • osobami zatrudnionymi w przedsiębiorstwach o profilu farmaceutycznym, wyrobów medycznych, rozwiązań IT dla sektora ochrony zdrowia, badań klinicznych, biotechnologicznym, niezależnie od formy zatrudnienia lub
  • pracownikami uczelni wyższych o profilu biomedycznym lub
  • pracownikami administracji systemu ochrony zdrowia i obszaru zdrowia publicznego, z wyłączeniem pracowników Agencji Badań Medycznych;

2. są absolwentami studiów I lub II stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, którzy samodzielnie zadeklarowali chęć uczestniczenia w studiach podyplomowych;

3. są osobami, które dobrowolnie zadeklarowały chęć uczestnictwa w studiach podyplomowych, tzn. nie mogą być delegowane przez pracodawcę do uczestnictwa w studiach;

4. są osobami, których doświadczenie zawodowe wynosi minimum jeden rok;

5. są osobami, które zostały zrekrutowane przez organizatora studiów w oparciu o przyjęty przez niego regulamin rekrutacji oraz złożone przez kandydata CV.

Liczba uczestników studiów z danej jednostki organizacyjnej/przedsiębiorstwa nie może przekroczyć 20% danej edycji studiów podyplomowych Rekrutacja na studia odbywa się za pomocą formularza zgłoszeniowego składanego w elektronicznym systemie rekrutacji kandydatów na studia IRK.

Warunki rekrutacji określone zostały w Regulaminie rekrutacji.

Rekrutacja
Limit przyjęć
min. 25 osób maks. 32 osób
Termin rekrutacji
od 22.04.2024 do 31.05.2024
Początek studiów
październik 2024 roku
Opis studiów

Celem autorskiego programu studiów podyplomowych jest nabycie, przez osoby zaangażowane w proces uczenia i oceniania studentów kierunków medycznych w warunkach centrum symulacji medycznej, wiedzy i umiejętności niezbędnej do
skutecznego prowadzenia zajęć metodą symulacji medycznej oraz organizacji i przygotowywania egzaminów testowych. Podczas studiów ich uczestnicy zapoznają się z najnowszymi teoriami neurobiologów, psychologów poznawczych i pedagogów dotyczącymi metod wspierania procesu uczenia się i nabywania kompetencji. Poznają organizację pracy centrum symulacji oraz zasady przygotowania i realizacji symulowanych scenariuszy klinicznych. W warunkach nowoczesnego  centrum symulacji medycznej poprowadzą symulowane scenariusze i debriefingi. Zapoznają się także ze specyfiką pracy z pacjentami symulowanymi. Dowiedzą się jak prowadzić zajęcia rozwijające u studentów umiejętności zarówno techniczne jaki społeczne i poznawcze (świadomość sytuacyjna, podejmowanie decyzji, kierowanie zespołem, komunikacja). Moduł dotyczący tematyki oceny postępów studenta pozwoli opanować zagadnienia związane z przygotowaniem i prowadzeniem w warunkach symulacyjnych Obiektywnych Standaryzowanych Egzaminów Klinicznych (OSCE) oraz pisaniem i oceną jakości pytań testowych.
Studia realizowane są w ramach Projektu nr 2023/ABM/06/00004 pn. „Innowacje w edukacji i praktyce medycznej (InnoWMed) – Podnoszenie kompetencji kadr medycznych w zakresie edukacji, medycyny translacyjnej, technik obliczeniowych, technik wizualizacji 3D z elementami Sztucznej Inteligencji”, finansowanego przez Agencję Badań Medycznych w ramach konkursu nr ABM/2023/6 na opracowanie i realizację autorskiego programu studiów podyplomowych z zakresu nauk biomedycznych.

Terminy zajęć
soboty i niedziele
Punkty ECTS
30
Kierownik studiów
dr Grzegorz Cebula, prof. UJ
Kwalifikacje uzyskane przez uczestnika

Profil absolwenta nowego kierunku studiów podyplomowych "Edukacja medyczna w erze cyfrowej" będzie ukierunkowany na zdobycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do pracy w centrum symulacji medycznej. Kluczowe cechy i kompetencje, jakie posiądzie absolwent:
• Absolwenci będą posiadać wiedzę na temat współczesnych teorii opisujących proces uczenia się opartych o wyniki badań neuropsychologicznych, psychologii poznawczej i pedagogiki oraz umiejętność tworzenia środowiska wspierającego ten proces.
• Absolwenci będą potrafili skutecznie realizować cele uczenia się studentów w oparciu o zajęcia realizowane w centrum symulacji medycznej, w tym wykorzystujące symulowanych pacjentów oraz przygotowywać niezbędne do tego typu ćwiczeń materiały dydaktyczne.
• Absolwenci będą potrafili prowadzić ocenę kształtującą (debriefing) obejmującą zarówno umiejętności techniczne jak i umiejętności poznawcze i społeczne.
• Absolwenci będą potrafili przygotować narzędzia oceniające postępy studenta zarówno w zakresie wiedzy (egzaminy testowe) jak i umiejętności (obiektywne strukturyzowane egzaminy kliniczne).
• Program studiów kładzie nacisk na zrozumienie jak uczenie się przez doświadczanie może wspierać zapamiętywanie i nabywanie nowej wiedzy i umiejętności
• Absolwenci będą przygotowani do prowadzenia zajęć ze studentami kierunków medycznych w szczególności w warunkach centrum symulacji medycznej.

W rezultacie, absolwenci będą wysoce kwalifikowanymi specjalistami, zdolnymi do przygotowywania i prowadzenia skutecznych zajęć oraz prowadzenia oceny zarówno kształtującej jak i formatującej studentów kierunków medycznych.