Znajomość języka angielskiego nie jest wymagana, ale alecana (na poziomie co najmniej B2) ze względu na powszechne używanie tego języka w branży IT.
dokonanie zgłoszenia/dostarczenie dokumentów
Studia skierowane są do osób stawiających pierwsze kroki w roli analityka biznesowego, a także do osób spoza branży IT zainteresowanych zdobyciem wiedzy dotyczącej pracy i warsztatu analityka biznesowego. Celem studiów jest przygotowanie absolwentów do pracy w roli analityka biznesowego poprzez dostarczenie podstaw wiedzy w zakresie analizy procesów biznesowych oraz kompetencji miękkich. Podczas studiów szczególny nacisk kładziony jest na dostarczanie wiedzy poprzez doświadczenie. Zajęcia koncentrują się na rozwoju warsztatu analitycznego uczestników oraz praktycznych umiejętności twardych i miękkich. Analityk biznesowy to osoba działająca na styku IT i biznesu. Kompetencje analityczne są niezbędne m.in. w sektorach: informatycznym, finansowym, ubezpieczeniowym, energetycznym i wielu innych. Skuteczny analityk łączy kompetencje merytoryczne z silnymi umiejętnościami komunikacyjnymi, występuje w roli eksperta dziedzinowego, a jednocześnie negocjatora, czy facylitatora. Analityk jest kluczową osobą w projekcie bezpośrednio wpływającą na jego powodzenie.
Studia mają w przeważającej mierze charakter praktyczny i warsztatowy, co sprzyja efektywnemu i skutecznemu uczeniu się.
Dla chętnych słuchaczy istnieje możliwość przystąpienia do egzaminu certyfikacyjnego IREB Foundation Level po promocyjnej cenie (740 PLN brutto).
Absolwent studiów "Analiza biznsowa" posiada wiedzę w zakresie teoretycznych podstaw analizy biznesowej (w tym wiedzy potrzebnej do uzyskania certyfikatu IREB), a także wiedzę i umiejętności w zakresie: inżynierii wymagań, modelów cyklu życia z naciskiem na metodyki zwinne, pracy w zespole Scrumowym, modelowania wymagań i procesów biznesowych (np. UML, BPMN), analitycznego myślenia, twórczego rozwiązywania problemów, efektywnej komunikacji z klientem i zespołem wytwórczym, architektury informacji, technik analitycznych, budowania mapy produktu, korzystania z narzędzi wspomagających pracę analityka biznesowego, przeprowadzania analizy biznesowej, prowadzenia spotkań z interesariuszami, rozpoznawania i zaspokajania wymagań klienta, dobierania właściwych technik do określonych problemów.