Program studiów podyplomowych Zarządzanie projektami biznesowymi w Chinach odpowiada na lukę edukacyjną , która w tym zakresie występuje na polskim rynku. Aczkolwiek polscy przedsiębiorcy chętnie chcieliby importować/eksportować towary z/do Chin, to brakuje na naszym rynku jednolitej oferty edukacyjnej obejmującej wspólnie prawne, administracyjne, ekonomiczne oraz kulturowe uwarunkowania mechanizmów, z jakimi związany jest obrót towarowy z Chinami. Co więcej, brakuje również oferty dotyczącej uwarunkowań różnego typu, a związanych z przywozem chińskich towarów do Unii Europejskiej. Jest także faktem, że nasi przedsiębiorcy poszukują ponadto możliwości zaangażowania swojego kapitału w Chinach, w tym z wykorzystaniem instrumentów, którymi dysponuje Unia Europejska. Istniejąca luka związana z możliwością podjęcia działalności gospodarczej bezpośrednio w Chinach a stanem odpowiedniej wiedzy u polskich przedsiębiorców uderza szczególnie w zestawieniu ze stanem wiedzy przedsiębiorców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej.
Więksi przedsiębiorcy, którzy już są obecni na rynku chińskim (głównie w celu importu chińskich towarów) próbują co prawda ulokować swój kapitał w Chinach, ale jest to niezwykle trudne z uwagi nie tylko na prawne trudności regulacyjne, ale również z powodu różnic kulturowych związanych z możliwymi sposobami zainwestowania kapitału w tym kraju. Rónocześnie daje się zaobserwować, że w Krakowie systematycznie wzrasta liczba oddziałów światowych korporacji, które lokują tutaj swoje działy administracyjne. Często w zakresie swoich zadań pracownicy tych korporacji są zobligowani do współpracy z przedsiębiorstwami, które ulokowane są w Chinach. Okazuje się, że podstawową trudnością dla polskich pracowników we współpracy z Chińczykami jest oprócz bariery językowej (Chińczycy często słabo komunikują się po angielsku) właśnie bariera zrozumienia specyfiki Chin. Polskim pracownikom trudno jest bowiem zrozumieć sposób zaangażowania Chińczyków w realizację różnego rodzaju projektów. Trudno im także zdobyć zaufanie chińskich partnerów, choćby ze względu na brak cierpliwości, czy też chęci poświęcenia większej ilości czasu na rozwój relacji z chińskimi kolegami. Brak zatem stosownego know-how poważnie osłabia, już na wstępie, szanse polskich pracowników, którzy pozostawieni często sobie samym, muszą - z mniejszym lub większym powodzeniem - poszukiwać rozwiązań na przełamanie bariery we współpracy z firmami w Państwie Środka.
Grupę docelową programu przedmiotowych studiów podyplomowych stanowią:- Mali i średni przedsiębiorcy, którzy chcą rozpocząć współpracę z Chinami w zakresie obrotu towarowego;
- Więksi przedsiębiorcy, którzy chcą ulokować kapitał w Chinach;
- Pracownicy korporacji, którzy na bieżąco współpracują z Chińczykami w ramach projektów zleconych im przez pracodawcę, a borykających się z barierą kulturową (np. w ramach projektów IT);
- Pracownicy działów HR w zakresie migracji europejskich pracowników do Chin i chińskich pracowników do UE;
- Samorządowcy, którzy nawiązali lub chcą nawiązać partnerstwo z analogicznymi podmiotami w Chinach.