Dokonanie zgłoszenia/dostarczenie dokumentów.
Decyduje kolejność zgłoszeń kandydatów spełniających wymagania wstępne.
Podyplomowe Studium Retoryki działa na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego od 1995 roku. Powstało z inicjatywy dwóch uczelni: Uniwersytetu Jagiellońskiego i Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II.
Dysponując kilkunastoletnim doświadczeniem, oferujemy naukę na najwyższym poziomie, wypracowane metody szkolenia i niezawodną organizację zajęć. Kształcimy w zakresie wystąpień publicznych, uczymy jak przemawiać i rozmawiać, jak być słuchanym i jak słuchać, jak przekonywać i jak nie ulec manipulacji. Na podbudowie klasycznej retoryki i nowoczesnej teorii komunikacji uświadamiamy słuchaczom ich możliwości komunikacyjne: pokazujemy ich mocne strony i punkty, które wymagają poprawy. Podczas zajęć słuchacze zapoznają się z tajnikami retoryki klasycznej i współczesnej, kształcą i pogłębiają praktyczne umiejętności posługiwania się odpowiednimi narzędziami komunikacyjnymi. Chodzi bowiem nie tylko o poszerzenie wiedzy w tym zakresie, ale przede wszystkim o to, by umieć radzić sobie w różnorodnych sytuacjach komunikacyjnych.
Studia w Podyplomowym Studium Retoryki skierowane są przede wszystkim do: prawników, księży, lekarzy, biznesmenów, nauczycieli, działaczy organizacji społecznych, politycznych, urzędników państwowych różnego szczebla, rzeczników instytucji i firm oraz do wszystkich tych osób, które chcą umieć pięknie i skutecznie posługiwać się słowem.
Studia maja charakter doskonalący. Ich absolwent ma wiedzę w zakresie podstawowych pojęć retorycznych, zna i rozumie podstawowe mechanizmy retoryczne oraz zasady skutecznej komunikacji interpersonalnej, ma wiedzę o podstawowych zasadach (formalnych i pragmatycznych) związanych z wypowiadaniem się w sytuacjach publicznych. Potrafi samodzielnie przygotować wystąpienie ustne dostosowane do sytuacji i audytorium, umie argumentować, analizuje wypowiedzi publiczne z użyciem narzędzi opanowanych podczas zajęć, używa poprawnych form i konstrukcji językowych ze świadomością ich efektu perswazyjnego, rozróżnia style i gatunki retoryczne w wypowiedziach własnych i cudzych oraz ma umiejętność oceny własnych kompetencji retorycznych. Absolwent ma świadomość znaczenia języka polskiego jako narzędzia komunikacji i poznania, potrafi współdziałać w grupie i inspirować innych, posługując się językiem, a także rozumie potrzebę odróżniania etycznych i nieetycznych metod i strategii retorycznych.