Przejdź do głównej treści

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Oferta studiów

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej

Rok rozpoczęcia edycji
2022/2023
Wydział
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
Jednostka prowadząca studia
Instytut Spraw Publicznych
Nazwa studiów podyplomowych
Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej
Opłata za studia podyplomowe
4 900 zł
Adres
Instytut Spraw Publicznych ul. prof. St. Łojasiewicza 4, 30-348 Kraków
Telefon
12 664 55 90
Godziny przyjęć w sekretariacie
poniedziałek - czwartek: 10:00 - 13:00
Liczba semestrów
2
Język wykładowy
polski
Kryteria kwalifikacji słuchaczy
dyplom licencjata i/lub magistra na dowolnym kierunku
Rekrutacja
dokonanie zgłoszenia/dostarczenie dokumentów
Początek studiów
16 października 2022 r.
Opis studiów
Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - menedżer szkoły wyższej nie będą prowadzone w roku akademickim 2022/2023.

Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej mają na celu doskonalenie kompetencji w zakresie zarządzania procesami i projektami w szkołach wyższych i innych instytucjach szkolnictwa wyższego (instytuty badawcze, jednostki finansujące badania itp.).
Studia są adresowane do pracowników i menedżerów na wszystkich szczeblach zarządzania w pionie administracyjnym i naukowo-dydaktycznym, rektorów i prorektorów, kanclerzy, kwestorów i ich zastępców, kierowników jednostek, laboratoriów, zespołów i dziekanatów, liderów oraz pracowników zajmujących samodzielne oraz specjalistyczne stanowiska pracy. Po ukończeniu studiów nasi Absolwenci będą posiadali wiedzę i umiejętności, które umożliwią skuteczne wdrażanie zmiany i doskonalenie działania uczelni/jednostki/procesu, zarówno na poziomie strategicznym - najwyższego szczebla zarządzania, jak i poziomie operacyjnym - szczebla średniego i liniowego. Studia wpisują się w ideę kształcenia ustawicznego, pozwolą na aktualizację wiedzy pracowników i menedżerów o najnowsze koncepcje w zakresie zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego w Polsce i na świecie.
Program studiów jest skonstruowany w sposób kaskadowy. W pierwszej kolejności zostaną omówione zagadnienia dotyczące kontekstu zarządzania szkołą wyższą oraz innymi instytucjami szkolnictwa wyższego (m.in. uwarunkowania międzynarodowe, polityka publiczna, uwarunkowania ekonomiczne, prawne, technologiczne i społeczne). Następnie uczestnicy pogłębią wiedzę i umiejętności z zakresu nowoczesnych koncepcji zarządzania strategicznego, zarządzania procesami i projektami (zasady, metody, techniki, narzędzia), zarządzania zmianą organizacyjną oraz nieustannego doskonalenia, również w kontekście realizacji celów zrównoważonego rozwoju. W programie uwzględniono przedmioty rozwijające kompetencje przywódcze, zarządzanie zespołami i umiejętności kreatywnego myślenia. W ramach studiów Uczestnik/czka może wybrać jedną z dwóch specjalności: Lean Management i zarządzanie procesami - Menedżer procesu lub Zarządzanie programami i projektami - Menedżer projektu.
Po ukończeniu studiów Absolwenci będą potrafili zaprojektować i zaplanować zmianę, skutecznie ją wdrożyć poprzez wybór odpowiednich koncepcji, metod i narzędzi, monitorować i kontrolować wyniki oraz nieustannie doskonalić działanie organizacji, jej jednostek oraz procesów. Absolwenci będą przygotowani do świadomego kształtowania kultury organizacyjnej wpierającej proces nieustannego doskonalenia. Ponadto pogłębią umiejętności skutecznego komunikowania się, pracy w zespole oraz właściwego motywowania zarówno samego siebie, jak i całego zespołu.
Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej będą prowadzone przez ekspertów, którzy posiadają wiedzę teoretyczną, rozległą praktykę oraz doświadczenie w zakresie zarządzania instytucjami szkolnictwa wyższego. Daje to gwarancję wysokiej jakości kształcenia oraz zapewnia aktualność przekazywanej wiedzy zarówno w wymiarze akademickim, jak i praktycznym. W trakcie realizacji zajęć zostaną wykorzystane metody kształcenia w postaci interaktywnych wykładów, studiów przypadków, warsztatów oraz innych aktywizujących Uczestników. Ważnym elementem procesu uczenia się będzie peer learning - wzajemne uczenie się od innych uczestników studiów, którzy mają własne doświadczenia zawodowe z różnych jednostek akademickich. Studia kończą się przygotowanie pracy dyplomowej, której celem jest rozwiązanie wybranego problemu w zarządzaniu jednostką.
Studia podyplomowe Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej są studiami oryginalnymi i jednostkowymi w skali Uniwersytetu oraz całego kraju. Stanowią formę realizacji trzeciej misji uniwersytetu, pozwalają na przekazanie wyników wieloletnich badań naukowych oraz doświadczeń praktycznych w celu podnoszenia kwalifikacji kadr zatrudnionych w szkołach wyższych oraz innych instytucji szkolnictwa wyższego.

Terminy zajęć
soboty i niedziele, w godzinach od 9.00 do 17.00
Punkty ECTS
30
Program studiów
Kierownik studiów
dr hab. Justyna Maciąg
Kwalifikacje uzyskane przez uczestnika

Uczestnicy studiów podyplomowych Zarządzanie w szkole wyższej - Menedżer szkoły wyższej uzyskają specjalistyczne kwalifikacje potrzebne w pracy menedżera, konsultanta, specjalisty w zakresie systemów zarządzania zgodnych z koncepcją zarządzania procesami i Lean management oraz zarządzania projektami.
Absolwenci będą posiadali wiedzę i umiejętności, które są niezbędne dla menedżera Procesu/Projektu (w zależności od wybranej specjalności) oraz lidera zespołów usprawniających i projektowych w szkołach wyższych i innych instytucjach szkolnictwa wyższego.
Absolwenci poznają i zrozumieją instrumenty (zasady, metody, techniki, narzędzia) stosowane w organizacjach zarządzanych zgodnie z koncepcją zarządzania procesowego, Lean management oraz projektowego oraz będą umieli korzystać z nich w taki sposób, aby organizacja osiągnęła założone cele, mając na uwadze jej kontekst działania oraz kulturę organizacyjną.
Kwalifikacje te zostaną potwierdzone formalnie świadectwem ukończenia studiów podyplomowych wydanym przez Uniwersytet Jagielloński w Krakowie.